De basis van elke kredietrelatie tussen partijen is een overeenkomst met vaak grote belangen en consequenties. In iedere fase van de totstandkoming van die kredietrelatie is het cruciaal om de juiste vragen te stellen over betrokken personen, entiteiten en bevoegdheden:
-
Wat is de aard en de waarde van deze klantrelatie?
-
Met wie doe ik eigenlijk zaken?
-
Welke wet- en regelgeving dienen we in acht te nemen? Denk bijvoorbeeld aan de WWFT en het uitvoeren van een KYC check.
-
Welke voorwaarden zijn precies op welke (deel-) overeenkomst van toepassing?
-
Zijn de risico’s van wanbetaling wel goed afgedekt?
-
Zijn de contractanten ook echt de rechtsgeldige vertegenwoordigers met de benodigde tekenbevoegdheden?
Wij zien dat het bij veel organisaties ontbreekt aan een gedisciplineerde en vooral integrale aanpak. Niet uit onwil of onkunde, maar wel vaak met (te veel) oog voor het in stand houden van de commerciële relatie en de afhankelijke positie als leverancier.
De basis van elke kredietrelatie tussen partijen is een overeenkomst met vaak grote belangen en consequenties. In iedere fase van de totstandkoming van die kredietrelatie is het cruciaal om de juiste vragen te stellen over betrokken personen, entiteiten en bevoegdheden:
-
Wat is de aard en de waarde van deze klantrelatie?
-
Met wie doe ik eigenlijk zaken?
-
Welke wet- en regelgeving dienen we in acht te nemen? Denk bijvoorbeeld aan de WWFT en het uitvoeren van een KYC check.
-
Welke voorwaarden zijn precies op welke (deel-) overeenkomst van toepassing?
-
Zijn de risico’s van wanbetaling wel goed afgedekt?
-
Zijn de contractanten ook echt de rechtsgeldige vertegenwoordigers met de benodigde tekenbevoegdheden?
Wij zien dat het bij veel organisaties ontbreekt aan een gedisciplineerde en vooral integrale aanpak. Niet uit onwil of onkunde, maar wel vaak met (te veel) oog voor het in stand houden van de commerciële relatie en de afhankelijke positie als leverancier.
De basis van elke kredietrelatie tussen partijen is een overeenkomst met vaak grote belangen en consequenties. In iedere fase van de totstandkoming van die kredietrelatie is het cruciaal om de juiste vragen te stellen over betrokken personen, entiteiten en bevoegdheden:
-
Wat is de aard en de waarde van deze klantrelatie?
-
Met wie doe ik eigenlijk zaken?
-
Welke wet- en regelgeving dienen we in acht te nemen? Denk bijvoorbeeld aan de WWFT en het uitvoeren van een KYC check.
-
Welke voorwaarden zijn precies op welke (deel-) overeenkomst van toepassing?
-
Zijn de risico’s van wanbetaling wel goed afgedekt?
-
Zijn de contractanten ook echt de rechtsgeldige vertegenwoordigers met de benodigde tekenbevoegdheden?
Wij zien dat het bij veel organisaties ontbreekt aan een gedisciplineerde en vooral integrale aanpak. Niet uit onwil of onkunde, maar wel vaak met (te veel) oog voor het in stand houden van de commerciële relatie en de afhankelijke positie als leverancier.

DIGITAL
CREDITMANAGEMENT
Goed Credit Management is cruciaal voor uw liquiditeitspositie: denk aan het opstellen van de juiste contracten en algemene voorwaarden, formuleren van de juiste credit policy, het afgeven van limieten voor levering op krediet, inrichten van de automatisering en bewakingsprocessen.
Voor effectief en efficiënt creditmanagement hebben wij een breed portfolio aan diensten ingericht: niet alleen incasso, maar ook de strategische advisering over de inrichting van credit control processen binnen organisaties. En natuurlijk het opstellen van de contracten waarin wij de positie van de leverancier goed en commercieel verantwoord weten te borgen. Waardoor een verbeterde O2C-Cycle ook leidt tot een verbeterd financieel resultaat.

CLIENTEN KUNNEN ZELF
DELEN VAN HET INCASSOPROCES UITVOEREN
In Digital Credit Management maken wij gebruik van innovatieve software, transparant in elke fase van het proces. Bovendien stellen wij cliënten in staat om grote delen van het incassoproces zelf uit te voeren. Als klant heeft u zo veel meer grip op de door de debiteur te betalen rente en kosten.
Wij hebben een propositie die uitgaat van het gedeelde risico: het beste resultaat wordt gehaald als opdrachtgever en uitvoerder beiden risico dragen. Wij werken altijd met relatief lagere vaste kostenstructuur, aangevuld met een succesfee. Axen kan direct alle noodzakelijke incassomiddelen inzetten. Denk daarbij aan beslagen, kort gedingen en faillissementsaanvragen. Op het gebied van creditmanagement en incasso werken wij onder andere voor de vastgoedbranche (asset- en property management), factoringbedrijven en twee van de “big 5” accountancybureaus.
Wilt u weten hoe wij uw processen structureel kunnen verbeteren? Maak een afspraak door direct te bellen met Frank Peeters via 06-24135306vof Rien Braakman via 06-54 334164.xxxxxxxx.