De basis van elke kredietrelatie tussen partijen is een overeenkomst met vaak grote belangen en consequenties. In iedere fase van de totstandkoming van die kredietrelatie is het cruciaal om de juiste vragen te stellen over betrokken personen, entiteiten en bevoegdheden:
-
Wat is de aard en de waarde van deze klantrelatie?
-
Met wie doe ik eigenlijk zaken?
-
Welke wet- en regelgeving dienen we in acht te nemen? Denk bijvoorbeeld aan de WWFT en het uitvoeren van een KYC check.
-
Welke voorwaarden zijn precies op welke (deel-) overeenkomst van toepassing?
-
Zijn de risico’s van wanbetaling wel goed afgedekt?
-
Zijn de contractanten ook echt de rechtsgeldige vertegenwoordigers met de benodigde tekenbevoegdheden?
Wij zien dat het bij veel organisaties ontbreekt aan een gedisciplineerde en vooral integrale aanpak. Niet uit onwil of onkunde, maar wel vaak met (te veel) oog voor het in stand houden van de commerciële relatie en de afhankelijke positie als leverancier.
De basis van elke kredietrelatie tussen partijen is een overeenkomst met vaak grote belangen en consequenties. In iedere fase van de totstandkoming van die kredietrelatie is het cruciaal om de juiste vragen te stellen over betrokken personen, entiteiten en bevoegdheden:
-
Wat is de aard en de waarde van deze klantrelatie?
-
Met wie doe ik eigenlijk zaken?
-
Welke wet- en regelgeving dienen we in acht te nemen? Denk bijvoorbeeld aan de WWFT en het uitvoeren van een KYC check.
-
Welke voorwaarden zijn precies op welke (deel-) overeenkomst van toepassing?
-
Zijn de risico’s van wanbetaling wel goed afgedekt?
-
Zijn de contractanten ook echt de rechtsgeldige vertegenwoordigers met de benodigde tekenbevoegdheden?
Wij zien dat het bij veel organisaties ontbreekt aan een gedisciplineerde en vooral integrale aanpak. Niet uit onwil of onkunde, maar wel vaak met (te veel) oog voor het in stand houden van de commerciële relatie en de afhankelijke positie als leverancier.
De basis van elke kredietrelatie tussen partijen is een overeenkomst met vaak grote belangen en consequenties. In iedere fase van de totstandkoming van die kredietrelatie is het cruciaal om de juiste vragen te stellen over betrokken personen, entiteiten en bevoegdheden:
-
Wat is de aard en de waarde van deze klantrelatie?
-
Met wie doe ik eigenlijk zaken?
-
Welke wet- en regelgeving dienen we in acht te nemen? Denk bijvoorbeeld aan de WWFT en het uitvoeren van een KYC check.
-
Welke voorwaarden zijn precies op welke (deel-) overeenkomst van toepassing?
-
Zijn de risico’s van wanbetaling wel goed afgedekt?
-
Zijn de contractanten ook echt de rechtsgeldige vertegenwoordigers met de benodigde tekenbevoegdheden?
Wij zien dat het bij veel organisaties ontbreekt aan een gedisciplineerde en vooral integrale aanpak. Niet uit onwil of onkunde, maar wel vaak met (te veel) oog voor het in stand houden van de commerciële relatie en de afhankelijke positie als leverancier.

INCASSO
Heeft u een incassobrief van ons ontvangen? Op deze pagina leest u wat u kunt verwachten en/of doen.

Direct betalen?
Dit kan via onze derdenrekening: Stichting Bewaring Axen Juristen: NL55 ABNA 0100 2098 82 onder vermelding van uw dossiernummer.
​
Kunt u niet in één keer betalen?
Indien u de vordering niet in één keer kunt betalen kunt u contact opnemen om de mogelijkheden van een betalingsregeling te bespreken. Dit kan via incasso@axen.nl of 030-2070819.
​
Oneens met de vordering?
Hebt u een brief of e-mail van ons ontvangen en bent u van mening dat de vordering niet klopt? Neemt u dan binnen de termijn die genoemd wordt in de brief/ email contact met ons op. Dit kan via incasso@axen.nl of 030-2070819.
​
​
Problemen met betalen?
Hebt u vaker problemen met het betalen van rekeningen of hebt u zorgen over uw geldzaken of onbetaalde rekeningen. Hieronder treft u meer informatie over schuldhulpverlening.


Nederlandse Schuldhulp Route
Voor hulp bij schulden kunt u – volledig anoniem – bellen met het gratis telefoonnummer van de Nederlandse Schuldhulproute: 0800-8115. Voor meer informatie kunt u ook kijken op www.nederlandseschuldhulproute.nl

Nibud
Het Nibud is een onafhankelijk voorlichtingsinstituut, met als doel om meer grip te krijgen op uw geld. Zij kunnen u bijvoorbeeld helpen bij het ordenen van uw financiële administratie.
​

Hulp van uw gemeente
Gemeenten zijn verplicht om te helpen als u schulden hebt. De gemeente kan bijvoorbeeld voor u bemiddelen met uw schuldeisers. Ook kan de gemeente jou begeleiden bij het op orde brengen van jouw financiële administratie. Klik hier voor meer informatie.
Zelfmoordpreventie
Denkt u aan zelfmoord? Bekijk wat 113 voor u kan betekenen. Hun hulp is gratis, anoniem, vertrouwelijk en 24/7 open via www.113.nl, telefoonnummer 113 of 0800-0113 (gratis).
​
​