De basis van elke kredietrelatie tussen partijen is een overeenkomst met vaak grote belangen en consequenties. In iedere fase van de totstandkoming van die kredietrelatie is het cruciaal om de juiste vragen te stellen over betrokken personen, entiteiten en bevoegdheden:
-
Wat is de aard en de waarde van deze klantrelatie?
-
Met wie doe ik eigenlijk zaken?
-
Welke wet- en regelgeving dienen we in acht te nemen? Denk bijvoorbeeld aan de WWFT en het uitvoeren van een KYC check.
-
Welke voorwaarden zijn precies op welke (deel-) overeenkomst van toepassing?
-
Zijn de risico’s van wanbetaling wel goed afgedekt?
-
Zijn de contractanten ook echt de rechtsgeldige vertegenwoordigers met de benodigde tekenbevoegdheden?
Wij zien dat het bij veel organisaties ontbreekt aan een gedisciplineerde en vooral integrale aanpak. Niet uit onwil of onkunde, maar wel vaak met (te veel) oog voor het in stand houden van de commerciële relatie en de afhankelijke positie als leverancier.
De basis van elke kredietrelatie tussen partijen is een overeenkomst met vaak grote belangen en consequenties. In iedere fase van de totstandkoming van die kredietrelatie is het cruciaal om de juiste vragen te stellen over betrokken personen, entiteiten en bevoegdheden:
-
Wat is de aard en de waarde van deze klantrelatie?
-
Met wie doe ik eigenlijk zaken?
-
Welke wet- en regelgeving dienen we in acht te nemen? Denk bijvoorbeeld aan de WWFT en het uitvoeren van een KYC check.
-
Welke voorwaarden zijn precies op welke (deel-) overeenkomst van toepassing?
-
Zijn de risico’s van wanbetaling wel goed afgedekt?
-
Zijn de contractanten ook echt de rechtsgeldige vertegenwoordigers met de benodigde tekenbevoegdheden?
Wij zien dat het bij veel organisaties ontbreekt aan een gedisciplineerde en vooral integrale aanpak. Niet uit onwil of onkunde, maar wel vaak met (te veel) oog voor het in stand houden van de commerciële relatie en de afhankelijke positie als leverancier.
De basis van elke kredietrelatie tussen partijen is een overeenkomst met vaak grote belangen en consequenties. In iedere fase van de totstandkoming van die kredietrelatie is het cruciaal om de juiste vragen te stellen over betrokken personen, entiteiten en bevoegdheden:
-
Wat is de aard en de waarde van deze klantrelatie?
-
Met wie doe ik eigenlijk zaken?
-
Welke wet- en regelgeving dienen we in acht te nemen? Denk bijvoorbeeld aan de WWFT en het uitvoeren van een KYC check.
-
Welke voorwaarden zijn precies op welke (deel-) overeenkomst van toepassing?
-
Zijn de risico’s van wanbetaling wel goed afgedekt?
-
Zijn de contractanten ook echt de rechtsgeldige vertegenwoordigers met de benodigde tekenbevoegdheden?
Wij zien dat het bij veel organisaties ontbreekt aan een gedisciplineerde en vooral integrale aanpak. Niet uit onwil of onkunde, maar wel vaak met (te veel) oog voor het in stand houden van de commerciële relatie en de afhankelijke positie als leverancier.

LEGAL SERVICES
AXEN RELATIE-EVENT 2024

Een mooi event, een geslaagde dag!
Axen relatie-event 2024
Ons relatie-event in de Stadsschouwburg Utrecht was een groot succes dankzij de enthousiaste en actieve bijdragen van iedereen die aanwezig was. Dagvoorzitter Katrien van Beurden begeleidde soepel het programma en voerde een inspirerend gesprek met onze eregast Johan van Boldrik, oprichter van VB Groep.
Mimoun Oaissa verzorgde een verhelderende workshop over onderhandelen, die ons nieuwe inzichten heeft gegeven.
Onze collega Shelly Razaac verzorgde een presentatie over de precontractuele fase en de kansen en risico’s die deze fase met zich meebrengt.
Het thema van de dag – onderhandelen – heeft ons aan het denken gezet over samenwerking en duurzame relaties. Dank aan iedereen voor jullie inzet en aanwezigheid!
We willen alle relaties en klanten van Axen bedanken voor hun voortdurende vertrouwen en de samenwerking. Hieronder enkele sfeerbeelden van deze geweldige dag. We kijken ernaar uit om samen verder te bouwen aan de toekomst!
Er volgende keer bij zijn?

























Disclaimer
Mocht je een foto tegenkomen waarop je liever niet staat afgebeeld, laat het ons dan gerust weten. We respecteren jullie privacy en zorgen ervoor dat ongewenste foto's niet gepubliceerd worden. Neem contact op met onze organisatie en geef de details door, zodat we dit kunnen verwerken.